Sjøsanden Camping

Sjøsanden Camping Mandal

Etter å ha gått i land i Kristiansand, Norge, fant vi ut at vi ikke hadde det travelt med å komme oss hjem. Ferien varte enda noen dager, så vi bestemte oss for å se om vi kunne finne campingplass i nærheten.
Vi endte opp på Sjøsanden Camping i Mandal. Denne plassen hadde vi hørt mye om, og mesteparten av det vi hadde hørt var ikke bra, men på nettsidene sine kunne de nå fortelle at de ikke tillot ungdomsgjenger mer, så da satset vi på at feste-tidene var over og at vi kunne få noen fredelige dager der. - Og det gjorde vi.

Men det var veps. Mengder med veps. Utenfor alle campingvogner og telt sto hjemmelagede vepsefeller som var fulle av veps. Og rundt søppelcontainerene var det så man måtte ta sats og kaste søppelet og springe i en og samme bevegelse, ellers var man dekket av veps. Vi ble advart da vi ankom plassen, da jeg spurte om det var mye mygg på plassen og fikk til svar at "Mygg har vi ikke, men veps har vi en del av". Jeg trodde ham ikke helt ...

Campingplassen har ikke oppmerkede båser, men det er strøm til telt/bobil/campingvogn over alt. Bakken er ikke akkurat perfekt for å sette opp telt, da det er mye røtter og trær og ikke flatt, så når vi endelig fant en plass som var flat nok for oss, så var det ikke mulig å få presset pluggene ned i bakken.

Vi fikk da opp teltet til slutt. Før det ble mørkt. Pynten ble litt skakk da ...

Ved campingplassen ligger en fantastisk strand (Sjøsanden), og selv om det var varmt orket vi ikke bade - igjen på grunn av veps i sanden. Vi gikk en tur og tok en tur til Mandal der vi kjøpte pizza som vi tok med tilbake til teltet og spiste der. Campingplassen hadde butikk med bra utvalg, så vi hadde ikke trengt å ta til byen om vi ikke ville.

Lekeplass

Dagen etter dro vi hjem, og var strålende fornøyd med oppholdet på Sjøsanden (tross veps) og glad for at vi fikk en liten forlengelse av ferien.

Campingplassen oppsummert:

- Slitt servicebygg

Sjøsanden Camping

Comments

Kart over plasser vi har vært - klikk på merket så kommer lenke til blogpost opp

Popular posts from this blog

Hvor skal vi lade mobilene? Strøm i teltet