Reisedagbok dag 8-11 sommeren 2005 Vibæk camping Ebeltoft

15/7/2005 - Reisedagbok dag 8 til 11 av sommerferien 2005 (Ebeltoft)

Tirsdag 12. juli
Sto opp og pakket uten å spise frokost eller noe, ville bare vekk fra denne skitne campingplassen (Randbøldal). Kjørte til Ebeltoft, der jeg hadde sett meg ut en campingplass jeg håpte var bra. Greide også her å kjøre feil, men fant campingplassen etter å ha kjørt en runde rundt Ebeltoft (campingplassen ligger ved hovedveien og burde jo være lett å finne, men vi svingte av hovedveien før vi kom dit...). Det var varmt, og da campingmannen spurte om vi ville ha teltplass nær lekeplassen sa jeg at det var det samme bare vi fikk ligge i skygge. Fikk anvist teltplass som var både nær lekeplassen og i skygge. Glimrende! Jeg og mannen kunne sitte ved teltet og følge med mens T. lekte på lekeplassen. Handlet på Føtex. Skulle kjøpe pizza å spise ved teltet, men pizzaovnen stengte fem minutter før vi kom dit, så vi spiste bare hver vår baguette med roastbeef i stedet. Etter å ha spist gikk vi en tur ned til stranden som "hørte til" campingplassen, vannet var veldig varmt, men siden jeg ikke hadde tatt med meg babetøy fra teltet ble det ingen bading. Synd egentlig for dette var en ypperlig strand for T. å leke på, det var så langgrunt at man kunne gå laaaaaangt uti uten å bli våt over navlen.Vi satt utenfor teltet en stund og drakk øl etter at T. hadde lagt seg.
Onsdag 13. juli
Sto opp, drakk kaffe, spiste frokost og dro inn til Ebeltoft sentrum for å se oss om. Der var det også masse gamle fine bygninger, og vi tok et tog som som tøffet oss rundt i hele byen og viste oss det som var å se. Etter byturen handlet vi, og denne gangen rakk vi pizzaserveringen og fikk kjøpt med oss en pizza som vi spiste utenfor teltet. T. lærte seg endelig å hoppe på hoppepute siden han fikk mulighet til å være på den alene en del ganger (siden teltet vårt var rett ved lekeplassen kunne vi følge med når det var ledig). Hadde tenkt å bade på stranda og kledde oss i badetøy og greier, men da vi kom ned dit blåste det så kaldt at selv T. ville gå tilbake til teltet.Jeg og mannen satt en stund utenfor teltet og spilte Yatzy og drakk øl etter at T. hadde lagt seg.
Torsdag 14. juli
Vanlig morgenrituale. T. hoppet på hoppeputa en stund mens vi satt og lurte på hva vi skulle finne på i løpet av dagen. Vi så vekk et lite sekund (typisk, ikke sant?) og hørte plutselig et hyl fra ham. Noen av de store guttene hadde landet på ham når de hoppet (tror vi) og jeg måtte opp på puta og hente ham. Trøstet ham litt, men så ville han leke mer. Han prøvde å klatre opp på rusjebanen, men sjanglet sånn i trappa at jeg ikke turte la ham fortsette... Fant fram tegnesaker sånn at han fikk sitte i ro og tegne sammen med oss litt.Kom på at vi burde få ladet mobiltelefonene som hadde vært uten strøm i nesten en uke, siden noen venner av oss kanskje skulle treffe oss på fredagen. Ladet telefonene på vaskerommet på campingplassen. Når vi slo på telefonene fikk vi inn en mms som fortalte at vennene våre allerede var i Danmark (vi trodde de skulle komme på fredagen som sagt, så det var flaks at vi slo på telefonene en dag før vi trodde vi trengte dem). Ringte dem og fant ut at de var kun 3 mil fra Ebeltoft. Reserverte teltplass til dem og de kom og teltet rett ved siden av oss. Grillet og koste oss hele ettermiddagen/kvelden.

Fredag 15. juli
Hadde egentlig tenkt å reise fra Ebeltoft denne dagen, men siden det regnet sånn når vi våknet fant vi ut at vi ville bli en dag til. Vi skulle uansett dra og se Rosenholm slott denne dagen, så da var det egentlig greit at vi slapp å pakke telt og sånt. Så på at vennene våre pakket telt i regnet og var glade for at vi slapp. Regnet ga seg med en gang vennene våre hadde reist og vi satt oss i bilen for å kjøre til Rosenholm slott. På slottet fikk vi omvisning av en guide. T. var en smule utålmodig og det var veldig varmt, men omvisningen var fin allikevel. Tok bare dette bildet siden det ikke var lov å fotografere inne. Når vi kom tilbake til Ebeltoft begynte det å regne, og det buldret og smalt fra himmelen. Etter å ha hørt på tordenværet som nærmet seg med stormskritt i fem minutter bestemte vi oss for å sette oss i bilen og kjøre på butikken. Det fristet ikke mye å sitte i teltet mens det været sto på. Ved butikken oppdaget vi at vi ikke var de eneste som tenkte sånn. Det var ikke en parkeringsplass å oppdrive ved noen av butikkene i byen, og vi ble kjørende rundt en stund før vi til slutt fant ut at vi måtte parkere et stykke unna butikken hvis vi skulle handle. Kjøpte ferdigpizza igjen som vi tok med oss og spiste inni teltet. Tordenværet hadde heldigvis gitt seg da vi kom tilbake, men det regnet i byger så vi måtte sitte inni teltet resten av kvelden.

Comments

Kart over plasser vi har vært - klikk på merket så kommer lenke til blogpost opp

Popular posts from this blog

Billund camping

Legoland Holiday Village

Kjøpe telt? Noe å tenke på (del 1)