Reisedagbok dag 2-3 sommer 2005 Familiepark West

7/7/2005 - Reisedagbok dag 2 og 3 av sommerferien 2005 (Ringkøbing)

Våknet i sekstia av at vi lå nesten på bakken på grunn av lekk luftmadrass, regnet trommet mot teltduken. Greide å sove noen timer til, og da vi våknet igjen hadde det heldigvis sluttet å regne. Spiste frokost og pakket teltet. Satt oss i bilen og kjørte mot Ringkøbing. Etter noen timer på veien fant vi campingplassen vi skulle til (Fish and fun Camping). Satt opp teltet og kjørte inn til Ringkøbing for å handle. I Ringkøbing hadde alle butikkene stengt, men vi fant til slutt en Spar som hadde åpent. Kjøpte noe grillmat og noen øl, og kjørte tilbake til campingplassen. Vi grillet og koste oss før vi tok kvelden.
Torsdag 7. juli

Våknet igjen i sekstia av at vi nesten lå på bakken på grunn av lekk luftmadrass, regnet trommet også på teltduken. Sov noen timer til...Sto opp og spiste frokost før vi gikk en tur i familieparken (såkalt fish and fun), der var det massevis av lekeapparater, lamaer, hester og geiter. T. fant noen trehjulssykler som han syklet rundt på mens jeg og mannen nøt dagens første kaffekopp.Kjørte til Ringkøbing for å se oss om når butikkene var åpne. Koselig by. Det var varmt, veldig varmt og jeg var glad for at jeg hadde funnet frem shortsen den dagen.Vi fant ut at det var veldig uøkonomisk å drive på å betale 10 dkk pr. kaffekopp om morgenen siden vi drikker minst to kopper hver før vi kommer i gang med dagen, så vi kjøpte oss en gryte og et glass med pulverkaffe sånn at vi kunne lage kaffe selv. Tilbake på campingplassen grillet vi og gikk igjen en tur inn i parken for å leke. T. fikk til å kjøre de elektriske bilene nå når det ikke var andre unger der, og vi måtte selvfølgelig bære en illsint T. tilbake til teltet da vi skulle gå, han ville ikke forlate bilene når han endelig hadde "knekt koden".Brukte en time på å pumpe opp madrassen som nå hadde blitt helt flat, før vi kunne legge T. Vi hadde med oss kompressor for å pumpe opp madrassen med, men allerede første kvelden av ferien oppdaget vi at det gikk fortere å pumpe med håndpumpe (som bare pumpet en vei) enn å bruke kompressoren, bilem måtte også stå i gang når vi brukte kompressoren, og å la bilen gå på tomgang i over en time midt mellom campingvogner og telt, føltes ikke særlig smart.T. la seg, og jeg og mannen ble sittende å prate en stund før vi la oss.
Fish and fun Camping

Comments

Kart over plasser vi har vært - klikk på merket så kommer lenke til blogpost opp

Popular posts from this blog

Billund camping

Legoland Holiday Village

Kjøpe telt? Noe å tenke på (del 1)