Reisedagbok dag 13-15 sommeren 2005 Kjul camping

18/7/2005 - Reisedagbok dag 13 og 14 av sommerferien 2005 (Hirtshals)
Søndag 17. juli
Vanlig morgenrituale. Vi hadde tenkt å bli i Aalborg og gå i Tivoli denne dagen, men vi var så leie av campingplassen at vi pakket teltet og satt nesen mot Hirtshals.Ved Hirtshals fant vi en kjempekoselig campingplass som desverre hadde sett sine bedre dager selv om den fungerte fint nå også. Slo opp teltet og gikk en tur til stranda. Når vi kom ned til stranda oppdaget vi at det var lov å kjøre biler helt ned til vannkanten der, så vi kunne ha spart oss gåturen, men turen var fin den altså... Spiste brødmat, la T. og spilte yatzy til vi la oss. Jeg lurer fælt på om jeg så den gamle mattelæreren min (som jeg var utrolig glad i) på lekeplassen mens vi satt og spilte yatzi, men denne mannen snakket tysk så jeg antar at han må ha en tvillingbror for alle fakter og alt var helt likt...
Mandag 18. juli
Vanlig morgenrituale. Dro inn til Hirtshals for å besøke Nordsjømuseet og se oss litt om. Siden Hitrshals vanligvis er en by man bare kjører gjennom var det veldig koselig å være der en dag.Da vi kom tilbake til campingplassen skiftet vi til strandtøy og kjørte ned til stranden. Jeg ville egentlig bade, men siden verken mann eller barn hadde lyst til det ble det til at vi bare lekte oss i sanden. Kjøpte oss boksemiddag som vi varmet i gryta da vi kom tilbake til teltet. T. var kjempeglad for å få noe annet enn grillmat å spise så han spiste kjempemasse. La T. og spilte yatzi til vi la oss.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21/7/2005 - Reisedagbok dag 15 (pluss litt) av sommerferien 2005 (hjemover)Posted in Ferie og reiser
Tirsdag 19. juliSto opp tidlig for vi skulle med båten hjem denne dagen. Det plaskregnet. Ga T. en brødskive og satt ham i bilen mens vi sto ute i regnet og pakket telt. Ble klissvåte og skitne.Kom oss til fergeterminalen og ventet en stund i regnet før vi kunne kjøre ombord. Båten var fullere denne gangen, men siden vi reiste på Captains Class merket vi ikke så mye til folkene når vi kom på plassene våre. Genialt å kunne spise så mye man vil mens man reiser! Vi spiste mye og godt. Og etter å ha spist skikkelig mat gikk vi løs på isboksen. Når vi nærmet oss Norge var det ganske bra med bølger, og vi angret alle sammen på at vi hadde spist så mye is... Men det gikk bra altså, vi bare trykket i oss noen salte kjeks, så gikk det verste over. Da vi ankom Kristiansand kjørte vi for å beøke noen venner som har hytte i Lyngdal. Ble der i to dager før vi dro hjem.Det var godt å komme hjem til lenestoler og dusj.

Vi har hatt en topp ferie!

Comments

Kart over plasser vi har vært - klikk på merket så kommer lenke til blogpost opp

Popular posts from this blog

Hvor skal vi lade mobilene? Strøm i teltet