Reisedagbok dag 1 sommer 2005 Tannisby camping

5/7/2005 - Reisedagbok dag 1 av sommerferien 2005

Kjørte fra Stavanger mot Kristiansand kl. 07:30. Ved Kvinesdal møtte vi Pøsregnet, som fulgte oss helt fram til fergeterminalen.Vi kom fram til fergeterminalen tre timer før båten skulle gå, så vi hadde egentlig hatt tid til å se oss om i Kristiansand litt, men på grunn av regn (og dårlig gangvei inn til sentrum) ble vi sittende i/ved bilen å vente til vi skulle kjøre ombord i båten.
Båten kom og vi kjørte på. Hadde på forhånd blitt advart om at det var veldig trangt på bildekket på Silvia Ana, men vi hadde mer enn god nok plass for det var veldig få som reiste med henne denne dagen.
Båtturen var grei, lite folk. Vi hadde plass i atriet og siden vi var tre og bordene har plass til fire fikk vi en fremmed mann som reiseselskap på turen.
Da vi kom til Hirtshals skulle vi bare følge veianvisningene som jeg hadde funnet på degulesider.dk sånn at vi kom oss til Tannisby Camping (Tversted), disse veianvisningene var ikke så lette å skjønne, så vi kjørte feil allerede i første rundkjøring. (Det sto at vi skulle ta til høyre i rundkjøringen, noe vi også gjorde, problemet var bare at vi skulle tatt 3. vei til høyre, altså til venstre, i rundkjøringen.)
Fant fram til campingplassen etter å ha snudd og kjørt tilbake til rundkjøringa vi tok feil høyre i.
Barnet sov i bilen mens vi satt opp teltet, og våknet ikke før vi vekket ham. Da var han sur og trøtt og sint og skulle absolutt ikke gjøre noen ting. Jeg lokket etter en stund med is, og da ble han blid igjen... Vi fant ut at siden det var første dagen i Danmark, kunne vi unne oss en middag på Tannisby Camping sin "bistro", maten var KJEMPEgod og faktisk en veldig god grunn til å ta turen til akkurat denne campingplassen, anbefales altså på det varmeste. Etter å ha spist gikk vi på lekeplassen en stund, lekeplassen hadde lekeapparater for barn i alle aldre og var kjempefin for treåringen vår.
Kjøpte oss noen kalde pils som vi nøt i teltet da barnet var i seng.

Comments

Kart over plasser vi har vært - klikk på merket så kommer lenke til blogpost opp

Popular posts from this blog

Billund camping

Legoland Holiday Village

Kjøpe telt? Noe å tenke på (del 1)