Glyngøre camping

Vi hadde egentlig verken planer eller penger til sommerferie i 2004, men da jeg fant billige fergebilletter tur/retur Danmark bestemte vi oss for å pakke teltet i bilen og prøve oss på campinglivet. Vi tok med oss mitt gamle Helsport 3-manns tunneltelt som hadde vært en del turer i den norske fjellheimen, en nyinnkjøpt luftmadrass og ellers minimalt med utstyr, og tenkte at vi var klare for camping.

Jeg hadde på forhånd sendt e-post og spurt om det var plass til oss hos Glyngøre camping, og fått en veldig hyggelig bekreftelse på at vi var hjertelig velkomne.
Vi ankom campingplassen på ettermiddagen og fikk hjelp til å fylle ut skjema for campingpass. Så fikk vi tildelt en plass og tilbud om å bestille morgenbrød/rundstykker til neste morgen. Vi så sikkert ut som spørsmålstegn begge to da spørsmålet om brødmat kom opp, så vi takket høflig nei og gikk for å slå opp teltet. Teltplassen vi hadde fått tildelt lå rett bak svømmebasseng/servicebygg og det var bare ett annet telt på hele rekken av plasser. Vi slo opp teltet og satt oss på bakken og lurte på hva vi så skulle gjøre. Det var tross alt ganske sent på dagen og vi hadde ingen planer. Det ble til at vi utforsket campingplassens butikk og kjøpte noen kalde øl for å få kjøl i kjøleboksen. På tilbaketuren (ca 50 meter) gikk vi innom lekeplassen der det var stor hoppepute og disser. Guttungen (2 år) var litt liten til hoppeputa og vi ble fort leie av å disse, men så oppdaget vi til vår glede at det var geiter der som vi kunne mate med gress. Vi hadde ikke forventet verken hoppepute eller dyr, så vi var virkelig imponert av denne flotte plassen. Da vi etterpå oppdaget at det var egen bil-dusj til barna, var vi virkelig i ekstase. Vi bestemte oss for å prøve dusjen neste dag og gikk og satt oss ved teltet og drakk opp "kjølelementene" våre.

Neste morgen våknet vi tidlig i det solvarme telt og gikk ned for å kjøpe brød. Det viste seg da at vi absolutt burde ha takket ja til å bestille brød dagen før, for da kunne vi fått velge hva slags brød vi ville ha. Nå fikk vi en loff som var til overs fra de andre campinggjesters bestilling, og loff er jo ikke mat. Vi lærte også at det ikke selges kopper med kaffe på campingplasser, så vi spiste fort loffskiver med flytende smør og varmt pålegg før vi dro avgårde for å finne oss en bensinstasjon som solgte kaffe.

Vi ble her noen dager før vi dro videre sørover. Vi hadde reist hjemmefra med bare ønske om å komme bort litt, og følte her at vi fant den perfekte ferieform. Vi oppdaget fort at teltet var for lite og at vi burde ha stoler og bord, men siden det var første gang gjorde det liksom ikke noe for vi visste ikke helt hva vi gikk til og tok det som det kom.

Comments

Kart over plasser vi har vært - klikk på merket så kommer lenke til blogpost opp

Popular posts from this blog

Billund camping

Legoland Holiday Village

Kjøpe telt? Noe å tenke på (del 1)